Ångerrätt och garanti

När du handlar från oss kan du känna dig trygg i att vi alltid följer konsumentköplagen. Du har alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Som kund har du rätt att ångra ditt köp. Du måste meddela oss på Shabbyhome.nu detta inom 14 dagar från att du mottagit din vara. Vi gör alltid vårt allra bästa för att du ska vara nöjd med ditt köp hos oss!

Om du vill returnera en vara gör så här:

1)     Maila oss på info(@)shabbybutiken.se  och berätta att du ångrat ditt köp. Låt oss gärna veta varför. Var det något du inte var nöjd med? Det hjälper oss att ständigt förbättra vår webbutik.

2)     Packa varan noga så att den kommer tillbaka i fint skick.

3)     I paketet som du skickar tillbaka måste det framgå din postadress, mailadress, telefonnummer och hur du vill att vi ska betala tillbaka pengarna för varan, till exempel in på ett bankkontonummer. Vi kommer att dra av den ursprungliga fraktkostnaden.  

4)     Skicka din vara till oss på Shabbybutiken.se, Turevägen 1b, 191 47 Sollentuna

Byten
Om det har gått mer än 14 dagar från att du fick hem din vara kan du tyvärr inte längre ångra ditt köp. Men du är välkommen att byta varan om det inte gått mer än 30 dagar efter att du fick hem din vara. 
Det gör inget om du har öppnat förpackningen, men du får inte ha använt varan och den måste vara i samma skick som när du fick den. Om du vill byta en vara står du för fraktkostnaden för att skicka tillbaka den. 

Om du vill byta en vara gör så här:

1)     Maila oss på info(@)shabbybutiken.se  och berätta att du vill byta varan. Låt oss gärna veta varför. Var det något du inte var nöjd med? Det hjälper oss att ständigt förbättra vår webbutik. Glöm inte att berätta vilken vara du vill byta till.

2)     Packa varan du vill byta noga så att den kommer tillbaka i fint skick.

3)     I paketet som du skickar tillbaka måste det framgå din postadress, mailadress, telefonnummer och vilken vara du vill byta till. Du kan till exempel göra en utskrift på mailet du skickade oss. Vi kommer att dra av den ursprungliga fraktkostnaden.  

4)     Skicka din vara till oss på  Shabbybutiken.se, Turevägen 1b, 191 47 Sollentuna

5)     Vi kommer att skicka dig den nya vara du vill byta till, och i det paketet lägger vi med en faktura för returportot.

 

Om något gått fel - Reklamation
Vi försöker alltid att packa noga, men ibland kan det gå vilt till i posthanteringen efter att varan lämnat oss, och något kan ändå gå sönder. Då anstränger vi oss för att du snabbt ska få en ny vara. Om du skulle få en skadad vara är vi tacksamma om du kontaktar oss så fort som möjligt på e-post info(@)shabbybutiken.se 

Observera att mycket av det vi säljer är gjort för att se lite gammalt, slitet, patinerat och välanvänt ut. Det är i så fall inte grund för reklamation, utan den finishen är avsiktlig. Vi ber dig också ha förståelse att varje vara kan vara unik på så sätt att ytfinishen kan variera lite mellan exemplaren. Varan du får kan därför avvika en smula från bilden i vår webbshopp.

Vi försöker också att få en färgåtergivning när vi lägger ut bilderna som stämmer väl överens med hur varan ser ut i verkligheten. Men upplevelsen av färg kan dels vara personlig, och den kan också vara beroende av hur just din dator är inställd.

Om en vara inte hämtas ut
Om du ångrat ditt köp måste du ändå alltid hämta ut dina varor, och sedan göra en retur. Du hittar instruktioner om hur du kan ångra ditt köp här ovanför. Om du inte hämtar ut en vara kommer vi ändå att vara tvungna att debitera dig för den.